Alla inlägg under oktober 2014

+/-

Av makeupbywilma - 28 oktober 2014 12:51

Har sett att andra gör en +/- så nu tänkte jag också köra en.

+ Jag har höst lov.

- Det är ganska kallt ute.

+ Det är löv ute.

- Man måste ha varma kläder.

+ Fina färger ute.

- Man fryser ihjäl!!

+ Man kan tända doftljus och piffa upp rummet.

Av makeupbywilma - 25 oktober 2014 16:55

Hej! Tänkte att jag borde uppdatera lite. Men idag är det Lördag! Jaa! Igår fick vi höstlov. Vi hade maskerad på skolan. Jag hade glömt bort det så hade inte klätt ut mig eller sminka mig till något läskigt. Den här veckan så har vi jobbat/samarbetat med 9orna på skolan. Så igår (Fredag) så hade vi avslutning med dom. Vi var i 9ornas klassrum för att fika och se på film. Vi skulle egentligen slutat 14.30 men vi hade någon vikarie så vi slutade 15.00 iallafall:( Så dagen kändes ganska lång igår. Men nu är det iallafall höstlov. Idag har jag bland annat varit i stan. Det var väldigt mycket folk.. Jag köpte bara brevpapper. Sen ska jag nog skriva ett inlägg på min låsta blogg nu så ni kan gå in och läsa. Det var väll allt jag kom på att skriva just nu. Bjuder på en bild från skolan som jag fotade för nån vecka sen. Sen har det också kommit fullt i snö ute. Yeyyyy! Mindre än två månader kvar till julafton! Jaaaaaaaa!
Ses!

Av makeupbywilma - 15 oktober 2014 19:59

Så här har ni lite tips/bilder på appar från min mobil! Har ni tips på andra appar så kommentera!

Har även slut på idéer. Så vad vill ni att jag ska skriva om? Ses

Av makeupbywilma - 10 oktober 2014 17:44

 


TRÖJA: LINDEX 199KR

BYXOR: H OCH M 99KR

SKOR: MYBYMOLLY.COM 599KR

VÄSKA: Secrets.se 129KR

LÄPPSTIFT: H OCH M 40KR

MAKEUP BAG: GINATRICOT 79KR

Av makeupbywilma - 3 oktober 2014 19:02

Så vad gör ni idag en Fredag?
Idag i skolan slutade vi 15.00 och direkt efter åkte jag till mormor. Innan det gick jag på affären för att köpa kanelbullar. Ni har väll inte glömt att det är kannelbullensdag imorgon? Men sen åkte jag hem för att äta och nu sitter jag i bilen på g till farmor. Vill ni ha något speciellt inlägg idag? Sen hade jag tänkt svara på frågor i något inlägg. Har ni några frågor? Komentera!

Av makeupbywilma - 2 oktober 2014 20:54

Japp imorgon är det Fredag igen. Imorgon i skolan så har vi bild (första lektionen). Sen så har vi pratat om att övernatta i skolan närmare vinter. Så vi ska väll göra det mot vintern. Imorgon efter skolan ska jag också göra en ska å sen till mormor. På Lördag är det även bullens dag. Tänkte fira den lite imorgon också.



Sen har det kommit ut en ny film på bio som värkar sååå bra. Den heter iallafall "Min så kallade pappa ". Funderar på att se den nån dag.



Ses!

Av makeupbywilma - 1 oktober 2014 21:07

1. Vilken trend är du mest exalterad över? Svar: På hösten är det snyggt med harlembyxor. Sen gillar jag vinröda linnen och tjock tröjer eller baseboll tröjor eller vad man säger


2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Svar: Har två favoriter! Den första är ett vinrött läppstift. Sen en palett med höstiga ögonskuggor och jätte fina rouger. (:se bild :)

3. Vilken är ditt favorit höst dryck?
Svar: Jag har skrivit om det väldigt mycket men det här ett muffins the från Lipton. Den smakar lite muffins,lite saftigt och lite höst. (Se bild). Sen har jag en annan dryck som är en hallondryck från Kivi:).

4. Vilken är din favorit höstdoft? Svar:
På hösten gillar jag vanilj och kolla dofter. Mmmm:)


5. Vilken höst trend hatar du? Svar: Jag har inget direkt jag hatar. Alla har ju olika stillar och olika "trender".


6. Vad ska du vara för någonting på halloween i år? Svar: Jag tror jag ska göra nån läskig sminkning bara och sen bara ha vanliga kläder:).


7. Vilken är din favorit höst låt? Svar: Svårt.. Har många men här har ni några exempel.

1. Alla about that bass - Meghan Trainor.
2. Blame - Calvin harris
3. Break Free - Ariana Grande
4. Maps - Marron 5



8. Vilket är ditt favorit halloween godis? Svar: Jag gillar dom här dödskallarna som finns i hallon å lakrits,fruktsmak mm...

Av makeupbywilma - 1 oktober 2014 20:13

Hej Alla! Idag tänkte jag tipsa om en ögonskuggsborste från Sephora. Den kan ni se på bilden här nedanför. Men den är iallafall jätte mjuk och bra. Om man använder en ögonskugga som inte är så pigmenterad så kan man bara använda borsten. Borsten är hur pigmenterad som helst. Älskar den! Jag köpte min borste i Grekland på Sephora men jag tror även att dom går att köpa på Sephora i Stockholm. Min borste kostade cirka 29kr i svenska pengar. Men ville bara tipsa om den till er som behöver en super bra ögonskuggsborste. Om ni själva har den eller har testat den får ni gärna komentera vad ni tyckte eller tycker om den. Ses!

Presentation


Hejsan på er! Wilma heter jag. Om du vill läsa om min vardag,mode,skönhet eller resor så har du kommit helt rätt. Jag är en youtuber/bloggare. Min Youtube kanal heter Wilmiz så kolla gärna in den. Hoppas att vi ses i mitt nästa blogg inlägg. KRAM

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Jag kom hit från din Youtube kanal
 Jag blev tipsad av en person
 Jag sökte efter en livstils blogg på internet
 Jag hittade hit via bloggplatsens hemsida
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards