Alla inlägg under juni 2014

Av makeupbywilma - 30 juni 2014 20:07

1. Har du rakt eller lockigt hår naturligt? Jag har inget av de egentligen för jag har lite vågigt hår men jag säger rakt;)

2. Färgar du de på salong eller hemma? Jag tornar de för om man färgar blir de utväxt men jag gör de hemma.

3. Har du samma stil varje dag eller ändrar du från dag till dag?
Jag tror att jag har samma stil varje dag fast jag ändrar ibland...

4. Gör du din egen pedikyr/manikyr?
Ja, fast jag ska troligtvis börja göra
de på en salong nu:D

5. Hur ofta byter du nagellack?
Jag är seriöst sämst i världen på att orka måla naglarna så kanske 1-3 gånger i månaden...hehe...

6. Har du nagellack på tårna på vintern eller bara på sommaren?
Jag tycker inte att man ska ha nagellack bara på sommaren så jag målar tårna när jag får lust helt enkelt!

7. Hur lång tid tar de för dig att sminka dig? Jag är inte nån som tar typ 40 min på att sminka mig men kanske 10-20min om jag måste skynda mig men de tar 30 min om jag ska på fest eller möte eller så...

8. Vad sminkar du först,ansiktet eller ögonen? Jag sminkar ansiktet först och fixar till basen eller vad man ska säga.

9. Samlar du på smink eller köper du smink när du behöver de? Jag har "väldigt" mycket smink och jag älskar smink men jag skulle inte säga att jag samlar på de direkt men jag köper inte smink direkt jag behöver de heller så jag vet faktist inte.

10. Sminkar du dig varje dag? Ja men är jag typ hemma eller ledig eller så så kan jag bara dra på lite mascara och puder typ.

11. Sminkar du dig om du bara ska vara hemma med familjen? Ja. Eller ibland och ibland inte. Smink är ju inte direkt nåt måste för mig utan jag tycker bara att de är kul att hålla på med smink och så eller "måste" och "måste" men ni fattar säkert.

12. Kan du lämna huset smink? JA!!
Eller jag tror de.. Men jag är inte direkt beroende av smink men ska jag typ bara gå ut med nån kompis så kan jag lämna huset utan smink men ja...

13. Hur många high-end produkter har du? Vad är ens high-end? Kommentera om ni vet de!

14. Planerar du din outfit kvällen innan eller när du klär dig? Om jag är lat så planerar jag inte min outfit men jag har en klädstälning (stav) där jag hänger upp kläder för en vecka..

15. Hur ofta byter du handväska? Jag byter handväska när jag känner att min väska inte passar till dagens outfit!

16. Vilken tid vaknar du och somnar du? Om jag är ledig vaknar jag vid 10.00 och går och sover vid 23.00-24.00 typ. Och om de är skola vaknar jag 7,00 och sover 23.00 typ. Men nu börjar jag på en ny skola i höst så då kommer jag vakna 8.00 :D Men jag är väldigt tröt på kvällarna så jag är inte vaken så länge...

17. Hur ofta tränar du? Jag tränar typ 1-3 gånger i månaden på gym i månaden men de är för att jag har inget gym kort så jag tränar på fri biljetter. Hemma tränar jag ganska ofta. Jag rör mig också ganska ofta. Jag trännar BARA för att jag mår bra och blir glad när jag trännar och jag tycker de är kul. Inte för nåt annat! Men jag ska köpa ett gym kort men jag anser att de inte är nån ide nu när de är sommar så ska fixa de mot hösten!

18. Är du höger eller vänster hänt? Jag är den ända (tror jag) i min släkt som är vänsterhänt så jag använder vänster hand:)

19, Hur lång är du? Tror de var kring 1,53 typ!???!!!

20. Talar du nåt annat språk? Jag pratar du svenska. Kan pratat engelsk. Förstår finska och kan pratat lite finska. Och ska börja läsa spanska i skolan nu:D

21. Hur många djur har du? Jag har haft en liten kanin när jag var mindre (liten) men har inget nu:( men önskar att jag hade en kanin eller hund.

22. Hur ofta bloggar du? Jag bloggar varannan dag (försöker blogga varannan dag).

23. Läser du dina kommentarer? JA!
Men jag svarar tyvärr inte på alla men försöker;)

24. För du en lista över produkter som du ser andra på youtube använda? Ja!! Om de är nåt bra som jag vill ha så fotar jag bara av dom till mitt fotoalbum så jag skriver inte ner allt på ett papper typ...

25. Hur valde du ditt namn på youtube? Jag har ju en ny youtube kanal nu där jag laddar upp videos varje dag... Jag hette först Wilmasbeauty men de var nån annan kändis på youtube som hette de så nu så la jag bara nåt enkelt namn. De första som dök upp;)

26. Vilken kamera filmar du med? Jag filmar och fotar med en "Canon EOS 1100D" kamera,typ???

27. Hur ofta städar du? Hehe..Hej! Nej man jag plockar undan typ en gång i veckan eller när vi ska få besök... Jag dammsuger och städar noga och så när jag ser att de börjar bli dammigt:3

28. Vilken är din favorit färg? Corall!!!
(Stav?) och turkos!!!

29. Svär du? Ja...typ...tyvärr...

30. Vad ska du göra resten av dagen? Nu är klockan 21.01 så jag ska njuta här och se på tv den här dagen jag har kvar.. Är ju på semester i Finland och tyvärr kommer jag hem redan imorgon:( Sen ska jag sätta på min nya pyjamas som jag fyndade på rea idag:D Sen äta en macka,ta bort sminket,kolla mobilen och sen sova.

Bjuder på bilde från denna dag i Finland:

Mer bilder kommer sen! Gillar ni när jag gör såna här "TAG" inlägg på bloggen? Gilla för mer såna inlägg! Längtar till imorn då jag ska filma en video där jag visar allt jag köpt. Ni som vill ha min nya youtube kanal kan kommentera era namn i beskrivningen så svarar jag på kommentaren eller i ett inlägg! Ses<3

Av makeupbywilma - 29 juni 2014 16:35

~min privata blogg~

Av makeupbywilma - 28 juni 2014 22:25

Nu ska ni få veta lite om min sommar så vi kör:

1. Varmt eller kallt? Både och men helst kallt faktiskt men på sommaren varmt men inte för varmt..haha..

2, Favorit årstid? Höst och sommar och jul.. De är så svårt att välja men alla årstider älskar jag!!

3. Stranden eller Poolen? Poolen!!!

4. Favorit sommar aktivitet? Bada,cykla,sola,fota,filma,va med kompisar,åka på semester och mer..

5. Favorit sommar outfit? Linnen och sen älskar jag klänningar!!

6. Shorts eller kjol? Svår fråga men måste nog ta kjol. Men älskar shorts också!

7. Vilken sak är ditt måste i sommar?
Haha.. De vanliga.. Badkläder,mobil och pengar.

8. Ska du campa? Vet inte riktigt om vi ska de men säkert...

9. Ska du på semester? Är på semester nu haha... Men är i ett ställe i Finland och de är så sjukt kul här! Sen ska jag till Rhodos (stav) den 27 Juli. Ska filma och fota massor då. Sen kanske vi ska campa men de ska vi säkert göra...

10. Är du en person som bär solglasögon? Nja... Eller ja de kan man säga...

11. Favorit sommar mat? Grillat!!"

12. Favorit sommar drink? Sluch (om man stavar så) typ?

13. Har du åkt vattenskidor? Nej faktist inte...

14. Favorit glass? Finns så många men nu på sommaren är de kanske twister eller ja...

15. Favorit smink produkt under sommaren? På sommaren vill man bli brun och jag badar väldigt mycke på sommaren så jag tar inte på "jätte mycke" smink. Jag använder:
Litte mascara, babylips,concealer och fixar ögonbrynen.

De var denna lilla tag. Hoppas ni som ville beta vad jag ska göra i sommar fick svar på de. Jag är ju i Finland nu och har stor handlat i stan och så men de kommer mer bilder från Finland när jag kommer hem. Vill ni ha en Haul video? Gilla bilden om ni vill de. En Haul video är där man visar upp vad man har köpt och de... Ses.. Ska sova nu.. Är så tröt:..klockan är 22.21 i Sverige och här i Finland är klockan 23.21 så ja,ses...

Kolla in min privata blogg kl 10.00 imorgon! Då är en annan the summer tag uppe på bloggen.
Bild från idag finns här uppe^
|

Av makeupbywilma - 23 juni 2014 15:55

För er som inte vet vad en glossybox är så är de en jätte fin box fylld med skönhets produkter från kända märken. Först så brukar den vara rosa (oftast) och när man lyfter locket är de som en roset som man drar up. Sen så är de som ett litet inbjudningskort där de står om alla produkter. Man brukar få 5 produkter och en tidning. Min Glossybox har inte kommit än för den här månaden men den kommer nog under den här veckan. Frågan är "vill du prova glossybox"?

En glossybox kostar 139kr i månaden. Man kan testa en månad först och sen se om man gillar den. Nu kan man beställa den här månadens glossybox som är designad av Lovisa Burfitt. Alla får en mascara i denna Box (tror de var från benefit typ?)

Av makeupbywilma - 23 juni 2014 15:40

Den sista bilden blev suddig.,,, Ni som följer mig på instagram (@wilmaaaan) har nog kollat på några av bilderna:D

Av makeupbywilma - 20 juni 2014 18:12

Mer bilder kommer sen! Bjuder på några mobil bilder:
Bilder med system kameran kommer sen!

[Bild]

Av makeupbywilma - 17 juni 2014 22:01

Den här hårborsten kommer från "Tangle". De är ett jätte känd märke som frisörer runt om i världen använder. Jag har haft en sån i rosa förut men den har varit borta väldigt länge nu så då vill jag ha en ny. Jag vill ha en som är blå uppe och rosa piggar. De finns också sånna här borstar med olika mönster! Men dom här borstarna är väldigt inne just nu. De är borstar som man bara drar genom håret (typ) så är tovorna och allt borta. De blir helt lent'' Dom går att beställa billigt på t.e.x "Fyndiq.se"
Där kostar dom vanliga kring 99kr. Dom med mönster kostar typ 129kr:D

Har ni förslag på inlägg? Kommentera och gilla!

Av makeupbywilma - 13 juni 2014 23:07

De här är mina vardagliga rengörings produkter som jag använder när jag ska sova och jag dör så bra dom är! Tänkte tipsa lite om dom!

1. Sminkserveter- 10kr Ö och B
2. Rengörare- cirka 70kr Kvantum
3. Ludrande rengöring- 40kr Ö och B
4. Clerasil pads- 25kr Ö och B
5. Tar bort rester av smink- 40kr
Ö och B
6. Bodylotion- Kvantum 25kr

De här var tips på bra rengöring som är väldigt billigt och många på youtube använder mycket av de här så här fick ni lite tips;)

Presentation


Hejsan på er! Wilma heter jag. Om du vill läsa om min vardag,mode,skönhet eller resor så har du kommit helt rätt. Jag är en youtuber/bloggare. Min Youtube kanal heter Wilmiz så kolla gärna in den. Hoppas att vi ses i mitt nästa blogg inlägg. KRAM

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Jag kom hit från din Youtube kanal
 Jag blev tipsad av en person
 Jag sökte efter en livstils blogg på internet
 Jag hittade hit via bloggplatsens hemsida
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards