Alla inlägg under mars 2015

Av makeupbywilma - 31 mars 2015 21:33

Hej! Idag är det då Tisdag. Har inte gjort så jätte mycket idag. Vi skulle ha franska idag men läraren var sjuk. Vi hade hemkunskap på slutet av dagen. Vi gjorde egna chicken nuggets:) Jag var även på Kvantum idag. Köpte kakor och en Loka till imorgon. Vi ska på utflykt med skolan. På Torsdag eller Onsdag ska jag köpa godis till lite påskägg. Jag går skola på Torsdag men jag börjar 9.00 och slutar vid 11-12. 


Ses!    

Av makeupbywilma - 29 mars 2015 15:50

Hej:) Idag har jag inte gjort så mycket. Varit i en gympasal,kollat tv och målat naglarna. Till naglarna så använde jag ett baslack från nordic cap of sweden,ett rosa nagellack från Depend i nummer 72 och ett quick and shine top coat från  Depend i nummer 70.  Jag försökte iallafall att göra naglar som inspereras lite av våren. Nu är det sista veckan innan påsklovet. Vi går skola på skärtorsdag men det är för att vi får sommarlov typ en vecka tidigare. På Torsdag har vi en klubbdag i skolan. Då ska jag ha engelska på morgonen och sen ska jag ha idrott. Vi slutar ändå mellan 11-12 på Torsdag. På påsklovet ska jag inte göra något specielt. Åka till farmor,gå på stan,sova hos mormor osv.... Igår var jag och mamma på stan. Jag köpte bara två jätte fina tröjor. Jag kan lägga upp en bild på dom sen. Den här veckan har vi haft fyra nationella prov i matte. Jag tyckte inte att dom var specielt svåra. Några är ju lätta och några lite mindre lätta. Men jag svarade iallafall på alla uppgifter. Efter påsklovet har vi ett muntligt prov i matten och sen har vi även cirka 5 nationella i engelska. Efter det så har vi inga mer nationella eftersom att min skola valde bort nationella i både so och no:D. Nu till det jag tänkte skriva om egentligen. Jag har länge velat testa mentos nya tuggumin så när jag väll hittade dom på Pressbyrån så köpte jag dom. Jag köpte dom i båda smakerna. Smakerna på den röda är STRAWBERRY,APPLE-RASSBERRY. Dom är ganska söta och dom smakar lite blandning av olika bär. Mellan 1-10 så får dom 7 eftersom att man inte känner så där jätte mycket smak. Dom gröna är i smaken WATERMELON,MANDARIN-PINEAPPLE. Dom är jätte goda och lagomt söta. Jag gillar dom här mer än dom röda. Dom är ganska söta och smakar lite som godis blandat med lite frukter. Dom får 9 av 10. Dom får 9 av 10 för att jag hade önskat att det var lite mer smak. Jag älskar båda tuggumina!

 

ses!  

Av makeupbywilma - 23 mars 2015 17:52

Hej:) Idag är det Måndag. Jag har inte hunnit blogga på nån vecka. Har haft mycket att göra (läxor osv..). Helgen har varit rätt chill. I Lördags var jag på stan med mamma. Vi fikade och handlade lite. Jag köpte en svart röja med vita blommor på,en tjocktröja, solglasögon och tre stycken nagellack. På Söndag morgon så var jag på gymmet och tränade. Körde lite axlar,lite vikter,magövningar och sen sprang/gick jag närmare 3km på bandet. Jag hade idrott i skolan idag så det blir ingen träning idag. Tror jag ska träna 1-2 gånger den här veckan också. Efter det så åkte jag till badhuset. Jag har inte gjort så mycket mer under helgen. Idag hade vi inget speciellt i skolan. Jag hade redovisning på so lektionen om Islam och kristendomens viktiga händelser och personer. Jag tror det gick rätt bra:) Imorgon har vi nationella prov i matte. Vi har två del prov:( Man kan inte träna till nationella så jag ha de bara tänkt läsa igenom lite i boken av det vi har gjort. Vi hade även fem sidors matteläxa den här veckan:)I Fredags fick vi en ny no läxa. Den ska in på Fredag så jag hinner göra den. Idag fick jag/vi även en engelska läxa på tre sidor. Nu är iallafall so redovisningen avklarad. Nu ska jag kolla vidare lite på datorn och så.

Ses!

Av makeupbywilma - 13 mars 2015 16:37

Hej:) Idag är det Fredag. Idag gjorte vi inte så mycket i skolan. Hade bild,engelska,no och slöjd. På slöjden håller jag på att sy ett par harlembyxor. Jag ska plocka lite i mitt rum nu och så....Lite stökigt  Efter jag har ätit middag ska jag slå in lite presenter. Mamma och min kompis fyller år så jag ska slå in deras presenter. Äntligen helg! Som jag har skrivit typ en miljon gånger nu så ska ju jag sova på hotell imorgon men innan det så ska jag och en kompis på stan. Det är marknad och så,så vi tänkte gå dit när vi ändå ska till hotellet. Jag har en idrotts läxa som jag inte har gjort än. Den är till på Måndag och då har vi även prov på den   Kanske dax att börja plugga....Jag ska nog tränna på den ikväll och  lite på Söndag kväll. Jag har precis redigerat en video som är uppladat nu...Idag följde även en kompis hem efter skolan... Det blir en ganska chill men rolig helg.... Vad ska ni göra i helg? 


Ses!  

Av makeupbywilma - 10 mars 2015 19:13

Hej:) Idag har jag inte gjort så mycket. Jag var i skolan på dagen. Vi hade inget speciellt. På franskan var vi utan lärare för att hon var sjuk så vi hade lektion utan lärare. Jag har precis kommit hem från Kvantum. Köpte inget där faktist... På Torsdag ska jag fixa ett träningskort. Mitt gamla kort har ju gått ut så jag ska fixa ett nytt. I helg ska jag sova på hotell som jag har skrivit om osv... Sen har jag inget mer planerat i veckan. Nu ska jag kolla vidare på datorn och sen ska jag se på Farmen och Bigest Loser (ett av mina favorit program). Jag kom på att jag har en engelska läxa som jag också ska göra....

Ses!

Av makeupbywilma - 8 mars 2015 23:24

Hej:) Idag så har jag städat mitt rum hela dagen. Ändrade lite och så... Jag har även skrivit ut lite bilder. Jag skrev ut två bilder som jag hängde upp på väggen. Jag ska skriva ut lite svart,vita bilder senare och hänga upp. Det blev iallafall så här:

Man ser inte så bra men så blev det. Jag såg även på den nya varianten av pojken med guldbyxorna idag. Den var ganska bra. Jag duschade för ett tag sen och efter det så kollade jag på Farmen. Jag ska sova nu eftersom att skolan börjar imorgon:( Som jag skrev förut så har vi ju matteprov den här månaden och sen har vi prov i idrott eller det är prov på en läxa. Jag har inte tränat till något av proven så får väll börja tränna lite imorgon. Vill ni ha ett inlägg om vad jag fick i min glossybox? Februariboxen? Nu ska jag sova....

Ses!

Av makeupbywilma - 7 mars 2015 18:49

Jag hade tänkt göra en tag. Tänkte svara på lite frågor om mig själv och så.

1.Har du ett mellannamn? Ja:)

2. Vad är ditt favoritämne i skolan? Typ slöjd,hemkunskap,so och språk.

3. Vad är din favorit läsk? Fanta typ..

4. Din favoritlåt just nu? Fourfivesecounds,Bed of lies, Classic och Maps:)

5. Vill du delta i nån sport? Ja eller jag har tränat på gym men kortet har gått ut nu så ska börja tränna på gym igen.

6. Favorit bok? The fault in our stars!!!

7. Favoritfärg? Marinblå,turkos och rosa:)

8. Favorit djur? Hundar....

9. Favorit parfym? Britney Spears parfym som heter circus fantasy.

10. Favorit semester? Tror att det var när vi var i Grekland i somras:)

11. Har du tagit studenten? Nej!

12. Har du någonsin varit ut ur landet? Hur många gånger? Väldigt många gånger eftersom att jag har varit i Finland jätte många gånger och sen har jag varit utomlands i varmare länder.

13. Talar du något annat språk? Jag pratar svenska, kan engelska,lite finska och lite franska eftersom att jag har läst franska i ungefär ett halv år. Skulle säga att jag kan franska också.

14. Hur många syskon har du? Två,en lillasyster och en storebror.

15. Vilken är din favorit butik? Har många men lagerhaus,Topstore,H och M och sen typ kicks. Sen favorit på webbsidor är Lyko.se.

16. Favorit resturang? O'learys

17. Tycker du om skolan? Nja..

18. Favorit youtober? Har många men Anty,Louise Hammar,Julia Sundelin är några av favoriterna. Men sen älskar jag även Keela och Therese Lindgren!!!!

19. Favorit film? The fault in our stars och valentinesday:)

20. Favorit TV-Show? Kollar inte på sånt men the Ellen show är väll bra.

21. PC eller MAC? Definitiv MAC!

22. Vilken typ av telefon har du? IPhone 5S

23. Hur lång är du? Kanske 160cm

24. Drömresa? London,USA,Frankrikre,Italien och England.

25. Favorit smink märken? Sleek,The Balm,Body collection, Oreflame,Maybeline mm...

(Gammal Bild)

Ses!

Av makeupbywilma - 7 mars 2015 18:10

Hej:) Jag har inte bloggat på ett tag men det är för att jag har haft sportlov,haft mycket att göra och så... Jag har typ bara varit hos farmor hela sportlovet. På Måndag är sportlovet slut och skolan börjar. Det är ju inte så jätte roligt;) Det är ungefär två veckor kvar till påsklovet. Det är redan påsk (eller ja,snart). Sen är det Valborg och sen sommarlov. Idag har jag bara handlat. Köpte bland annat en beauty blander från real techniques. Jag köpte även,smink och så. Jag köpte den här tröjan också:

Det är en magtröja. Den tänkte jag iallafall ha i sommar. Jag älskar tyget på den. Köpte den på H och M. Jag hade en sån här fast i vit förut men den är borta:(

Älskar tröjorna! Igår så fick jag min Februari Glossybox. Jag tänkte ladda upp ett inlägg om den glossyboxen när jag kommer hem. Det var jätte bra grejer i den och en av sakerna var ett rouge ifrån Nicka K.

Snart börjar ju skolan igen och då har jag nationella prov i matte:( Typ det ämnet som jag inte ser fram emot att ha nationella prov i eftersom att matte är ju ett ämne som typ dom flesta inte gillar?

Nu tänkte jag skriva om ett annat klädesplagg som jag köpte för nån vecka sen. Den är iallafall från Topstore. För er som inte vet vad Topstore är så är det en affär som säljer massa kläder från olika märken ( märkeskläder). Det är en av mina favoritaffärer. Jag köpte iallafall en lite längre kofta som jag verkligen älskar. Jätte bra material! Den kostade mellan 300-400kr men sen var det halva priset (tror jag). Tycker den är ursnygg och den passar jätte bra med ett basic linne. Den ser ut så här:

Presentation


Hejsan på er! Wilma heter jag. Om du vill läsa om min vardag,mode,skönhet eller resor så har du kommit helt rätt. Jag är en youtuber/bloggare. Min Youtube kanal heter Wilmiz så kolla gärna in den. Hoppas att vi ses i mitt nästa blogg inlägg. KRAM

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Jag kom hit från din Youtube kanal
 Jag blev tipsad av en person
 Jag sökte efter en livstils blogg på internet
 Jag hittade hit via bloggplatsens hemsida
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards