Alla inlägg under januari 2015

Av makeupbywilma - 20 januari 2015 08:11

Nu står jag och väntar på bussen till skolan. Idag har vi franska i skolan. Yey!! Idag har vi även so i två timmar och det är väll inte det roligaste ämnet. Idag hade jag inte tänkt göra något speciellt. Vi slutar 15.00 idag så jag är hemma sent. Men nu kommer nog bussen snart!

Ses

Av makeupbywilma - 16 januari 2015 23:31

Idag är det Fredag. Äntligen helg! Den här veckan gick hyfsat snabbt. Idag så hade vi två av mina favorit ämnen i skolan,vilket är bild och slöjd.
Nu har vi fått veta att vårat första nationella prov är i Februari. Längtar inte! Det provet kommer att vara i svenska. Om jag har förståt det rätt så kommer vi bara att ha 2 prov i månaden fram till Maj?!? Det värkar vara lite men det är iallafall det som stog i brevet. Det värsta är att dom två proverna som vi kommer ha i Februari är på rak!! Det är ungefär 2 veckor kvar till det första provet så jag längtar värkligen inte. Nu vill jag ha sommarlov!!! Fredagar är också den värsta dagen för sista passet är riktigt jobbigt. På sista passet så har vi NO i två timmar vilket är grymt jobbigt. Imorgon så ska jag och mamma till stan. Jag ska köpa en ny väska och lite andra grejer. Idag beställde jag även en läppstiftshållare från Ebay. Har länge velat ha en sån så jag passade på att beställa den. Jag har testat en ny frisyr som jag såg en på Youtobe göra. Man tar bara och snurar luggen bakåt och sätter fast med hårnålar. Så det blir så här:

Ses

Av makeupbywilma - 15 januari 2015 22:17

Ni brukar gilla outfits inlägg så idag hade jag tänkt göra ett. Den här gången tog jag lite inspiration av vintern:)

Mössa: 149kr Kimstore.se
Klocka: 249kr jfr.se
iPhone skal: 119kr candybykeela.se
Tröja: 129kr Ginatricot.com
Byxor: 250kr veromoda.se
Väska: accent.se 99kr (Rea).
(Accent har stor rea på snygga väskor för 99kr ;))

Hoppas ni gillade det!

Ses

Av makeupbywilma - 11 januari 2015 19:59

Hej på er:) Vad har ni gjort idag? Jag har handlat en studiolampa. Är så nöjd över den. Jag ska ha den till att fota bilder till bloggen men framför allt till att filma videos. Bilden här nedanför fotade jag med lampan på. Jag satt på en effekt sen eftersom jag brukar göra det på bilderna jag tar. Det är Söndag idag och jag har inte tänkt göra något speciellt. Jag ska nog äta, kanske se på spårlöst,fixa idrottskläder mm till skolan imorgon,kolla Youtobe och sen sova. Imorgon är det iallafall Måndag. Dom två första dagarna i skolan gick rätt bra. Vi började jobba direkt och sånt. Vi hade en "engelska diagnos" eller ett test som ingen viste att vi skulle ha på Torsdag. Men jag kunde nog allt så det gick rätt bra. Imorgon har vi även två engelska läxor. I början av nästa månad börjar nationella proven. Pust,pust och pust. Orkar inte... Men aja,det går väll bra. Sen har vi en läxa i bild till Fredag och det är att vi ska typ hålla på med " Photoshop" appen på våra ipads och sen hitta en bild som vi ska använda oss av. Nu är det bara att tagga sportlov:) Jag kanske skrev lite mycket i det här inlägget?!? Vad vill ni se för inlägg på bloggen? Något mode inlägg eller vad vill ni se? Kommentera!

Ses

Av makeupbywilma - 7 januari 2015 20:29

Nu är snart jullovet slut.. Imorgon är det skola. Inte så jätte taggad men det blir kul att träffa kompisar och mer. Idag har jag inte gjort något speciellt. Spelat kort, handlat mm.....
Ska nog sova lite tidigare idag eftersom att det är skola imorgon. Nu ser jag på Sveriges mästerkock. Sen ska jag se lite på Youtobe.


Ses!:)

Av makeupbywilma - 5 januari 2015 17:28

Mobilen laddar typ aldrig upp bilder så här kommer bilden till förra inlägget..

Av makeupbywilma - 5 januari 2015 17:27

Idag är det Måndag. På Torsdag börjar skolan igen...Längtar inte. Det är ungefär 5 Månader (nån dag mer) tills det är skolavslutning. Och på den tiden så ska vi hunit göra nationella prov. Längtar värkligen inte. Vi ska hinna göra väldigt mycket på så kort tid. Idag har jag städat mitt rum. Sen har jag inte hunit göra så mycket mer. Spelat kort och ätit har jag också gjort. Tänkte kolla om det är något bra på tv ikväll eller om allt har slutat eftersom att det är jullov?... Det är Svenska Hollywood Fruar kl 20.00 på trean men det är säkert gammal avsnitt??? Ska iallafall se det och sen ska jag se en film. Jag har typ inget att göra just nu. Måste dammsuga rummet också så kanske gör det??? Igår åkte jag pulka så här har ni en bild från det:

Ses

Av makeupbywilma - 1 januari 2015 01:41

Gott nytt år! Tack till alla som läst min blogg under 2014. Jag hoppas att ni vill följa med på mer äventyr under 2015. Jag hoppas att alla har haft ett bra år och att 2015 kommer att bli ännu bättre. Nu startar vi ett nytt år med nya utmaningar. Jag har mycket att se fram emot detta år och jag tror att det kommer bli perfekt. Nu ska jag nog sova snart!

Ses

Presentation


Hejsan på er! Wilma heter jag. Om du vill läsa om min vardag,mode,skönhet eller resor så har du kommit helt rätt. Jag är en youtuber/bloggare. Min Youtube kanal heter Wilmiz så kolla gärna in den. Hoppas att vi ses i mitt nästa blogg inlägg. KRAM

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Jag kom hit från din Youtube kanal
 Jag blev tipsad av en person
 Jag sökte efter en livstils blogg på internet
 Jag hittade hit via bloggplatsens hemsida
 Något annat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards